Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de aankoop van de producten die worden aangeboden op de website www.moesenlola.nl.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke productvoorwaarden van toepassing zijn, kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Deze Algemene Voorwaarden kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Het is daarom raadzaam de inhoud ervan zorgvuldig te lezen voordat u overgaat tot de aankoop van de aangeboden producten.
1. Naamgeving
Identiteit van de ondernemer
Moes & Lola
Ravelijn 39, 4285EE te Woudrichem, Nederland
T. 0183 - 442265
E. info@moesenlola.nl
Het BTW-nummer is: NL005225060B36.
Ingeschreven in het Handelsregister van KvK onder nummer 96683813
2. Personeelsdiensten
Alle kennisgevingen en mededelingen tussen afnemers en Moes & Lola worden geacht, voor alle doeleinden, rechtsgeldig te zijn wanneer deze gedaan worden op basis van bovenstaande communicatiemiddelen.
Indien u een aangekocht product wenst te wijzigen en/of het leveringsadres wenst te veranderen, is het noodzakelijk dit verzoek in te dienen middels het toesturen van een e-mail.
3. Producten
De aangeboden producten worden, samen met hun belangrijkste kenmerken en hun prijs, op het beeldscherm weergegeven. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Alle afbeeldingen, specificatie gegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
Moes & Lola heeft het recht te allen tijde te beslissen welke producten en/of diensten aan de klanten worden aangeboden. Zo kan Moes & Lola te allen tijde nieuwe producten en/of diensten toevoegen aan het huidige aanbod. Evenzo heeft Moes & Lola het recht om op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving één of meer van de aangeboden producten in te trekken of niet langer aan te bieden. Moes & Lola kan te allen tijde wijzigingen of aanpassingen in de producten aanbrengen.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
De door Moes & Lola aangeboden aanbiedingen zijn geldig binnen de perken van de beschikbare voorraad. Moes & Lola heeft het recht het assortiment van de producten aan te passen aan de eisen van de leveranciers.
WAARSCHUWING
De afnemer dient zich in alle gevallen, en vóór de aankoop van de in de aangeboden artikelen, ervan te verzekeren dat deze artikelen geschikt zijn voor het gebruik dat hij ervan wenst te maken. De afnemer is verantwoordelijk voor het opvolgen en naleven van de betreffende aanwijzingen en veiligheidsaanbevelingen indien aanwezig meegeleverd door de leverancier.
4. Beschikbaarheid en vervangingen
Moes & Lola streeft ernaar de beschikbaarheid te garanderen van alle producten waarvoor via www.moesenlola.nl reclame wordt gemaakt. Indien een besteld product echter niet beschikbaar is of indien het product niet in voorraad is, zal de klant hiervan binnen 24/48 uur na het plaatsen van de bestelling op de hoogte worden gebracht. Indien het product niet in voorraad is op het moment dat de bestelling wordt geplaatst, heeft de gebruiker de mogelijkheid het product te reserveren, zodat het zo snel mogelijk kan worden geleverd.
Indien het product niet beschikbaar is, en de koper hiervan op de hoogte is gesteld, kan Moes & Lola een product met overeenkomstige kenmerken leveren zonder prijsverhoging, waarna de koper dit kan aanvaarden of afwijzen door gebruik te maken van zijn herroepingsrecht om de overeenkomst te beëindigen.
In geval van gedeeltelijke of volledige niet-beschikbaarheid van de bestelling, en in geval van weigering van de vervangende producten door de klant, zal de reeds betaalde som binnen 14 werkdagen worden teruggestort.
5. Aankoop- en/of Aanbestedingsprocedure
De klant wordt aangeraden om bij het plaatsen van zijn bestelling een kopie van de verkoopsvoorwaarden op een duurzaam medium af te drukken en/of te bewaren, evenals het door Moes & Lola per e-mail toegezonden aankoopbewijs.
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Om een bestelling te annuleren, moet u de annulering aanvragen door een e-mail te sturen, en indien spoed na te bellen, om zo tijdig de verzending van de bestelling te kunnen annuleren.
De klant stemt ermee in dat de factuur hem in elektronische vorm wordt toegezonden via de e-mail.
6. Levering
De bestelling wordt geleverd op het adres dat de klant bij het sluiten van de koopovereenkomst heeft opgegeven, volgens de gekozen verzendwijze. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
De bestellingen worden aan de klant geleverd via PostNL. Dit garandeert een snelle en betrouwbare levering waarbij 2 bezorgpogingen worden gedaan. Bij afwezigheid wordt het pakket nog 2 weken lang op het dichtsbijzijnde PostNL afhaalpunt bewaard.
Grote colli's en palletten worden uitgevoerd door koeriers- en pakjesbedrijven. De bestelling wordt dan als geleverd beschouwd wanneer de vervoerder het pakket bij de klant heeft afgeleverd en de klant het ontvangstbewijs heeft ondertekend. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de staat van de pakketten (colli/verpakkingen) bij ontvangst te controleren en eventuele afwijkingen op de afleveringsbon te vermelden (een essentiële voorwaarde, anders wordt geen enkele aanspraak op transportschade aanvaard). BELANGRIJK: Het is mogelijk dat de bezorger vrijwillig assisteert bij de aflevering van de goederen (dit is geheel vrijwillig voor de bezorger en het transportbedrijf en valt niet onder de verantwoordelijkheid van Moes & Lola). Montage is ook niet inbegrepen.
De geschatte levertijd van pallet en/of bulkbestellingen bedraagt 5/10 dagen na verzending (mits alle producten van de bestelling in voorraad zijn).
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Als je het product in goede staat aantreft maar de verpakking (doos, plastic of verpakkingsmateriaal) waarin het product zich bevindt beschadigd is, zal de retourzending niet worden aanvaard.
Zodra de consument de goederen in ontvangst neemt, valt het risico van verlies of beschadiging ten zijnen laste.
7. Prijzen, kosten en belastingen
De prijzen van de producten die worden aangeboden op www.moesenlola.nl zijn weergegeven in euro en zijn gegarandeerd gedurende de geldigheidsduur van overeenkomst en ongeacht de bestemming van de bestelling.
De prijzen van de producten kunnen te allen tijde worden gewijzigd. In elk geval zullen de definitieve kosten aan de klant worden meegedeeld tijdens het elektronische aankoopproces alvorens zijn goedkeuring te bevestigen.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van verzending;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- informatie over garanties en bestaande service na aankoop.
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen (algemene voorwaarden, privacystatement en cookiebeleid);
8. Betalingswijzen
De volgende betaalwijzen zijn beschikbaar
A. Ideal
Deze vorm van betalen heeft onze voorkeur, omdat het snel, gemakkelijk, vertrouwd en veilig is. Bent je klant bij de volgende banken, dan kun je gebruik maken van iDEAL: ING Bank, Rabobank, Fortis Bank, SNS Bank en ABN AMRO. Het grote voordeel is, dat jouw betaling gelijk wordt verwerkt en wij direct doorkrijgen dat jouw bestelling is betaald, waarna wij de bestelling kunnen verwerken.
Indien een terugbetaling of annulering van de bestelling noodzakelijk is, zal het bedrag worden terugbetaald via dezelfde betaalkaart. Zowel de persoonsgegevens als de bankgegevens zullen worden beschermd met alle veiligheidsmaatregelen die zijn vastgesteld in de wet.
B. Bankoverschrijving
Een bankloverschrijving duurt 2 a 3 dagen. Het te betalen bedrag kun je per bank overmaken op Rabobank IBAN rekeningnummer NL83RABO110380584 t.a.v. Moes & Lola, onder vermelding van je naam en ordernummer. Zodra de betaling bij ons binnen is, gaan wij de zending aan je versturen.
Bestellingen die niet binnen 7 dagen na orderbevestiging zijn betaald, worden automatisch geannuleerd.
C. Creditcard
Jouw creditcardmaatschappij schiet het bedrag voor en je betaalt dit later aan de creditcardmaatschappij. Zodra de betaling bij ons binnen is, gaan wij de zending aan je versturen.
D. Contant
Contant betalen is alleen voor bepaalde producten mogelijk en alleen bij afhalen op ons adres in Woudrichem. Wanneer contant betalen mogelijk is, wordt dit vermeld bij het product.
9. Retour- en annuleringsvoorwaarden
Volgens de regelgeving heeft de consument en gebruiker het recht om de overeenkomst te herroepen gedurende een periode van maximaal 14 kalenderdagen, zonder dat de reden hiervoor hoeft te worden opgegeven.
Moes & Lola vergoedt het ontvangen bedrag, inclusief eventuele leveringskosten, binnen 14 dagen na de datum waarop zij op de hoogte is gesteld van het retour en indien het betreffende product retour ontvangen is. De terugbetaling geschiedt met hetzelfde betaalmiddel waarmee betaald is.
Een omruiling of terugbetaling van producten die door de klant incorrect of verkeerd zijn gebruikt, is uitgesloten.
De kosten van het retour zenden, zijn voor je eigen rekening. Je draagt alleen de directe kosten van het terugzenden van de goederen. Indien de annulering van de bestelling wordt meegedeeld vóór de verzending van de bestelling, zal de klant worden vrijgesteld van alle kosten.
Producten die via de koerier afgegeven zijn, worden bij retour ook door de koerier weer opgehaald. Hierbij gaat het alleen om grote colli's en palletten. De kosten voor dit vervoer zijn voor eigen rekening.
10. Aansprakelijkheid en vrijstelling van aansprakelijkheid
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
Indien het product niet in overeenstemming is met de overeenkomst, heeft de klant de keuze tussen reparatie of vervanging van het product, beide kosteloos voor de klant, binnen een redelijke termijn die afhankelijk is van de aard van de producten en het doel waarvoor zij bestemd waren. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
De garantie geldt niet indien:
- de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
- de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
11. Klantenservice en Klachten
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
Om een klacht of claim bij Moes & Lola in te dienen, dient de klant contact op te nemen via het telefoonnummer 0183 - 442265 of door een bericht te sturen naar info@moesenlola.nl.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Op de overeenkomst tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Bij klachten dient de consument zich in eerste instantie te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr).